Styl – neoklasycyzm
Czas powstania – pocz.XX w.
Opis:
W konstrukcji dominuje symetria. Balustrada o prostej formie, zamknieta profilowanym parapetem i podobnie ukształtowanym cokołem. Chór muzyczny wsparty jest na czterech słupach o przekroju kolistym. Drewniana powierzchnia jest polichromowana, jednym z nielicznych detali dekoracyjnych są złote elementy reliefowe.
Oryginalny opis zabytku:
Fasada prospektu architektoniczna, w formir łuku triumfalnego wbudowanego w balustradę, cofnięta do tyłu. Elewacja trójosiowa, prawie płaska, część środkowa niemal dwa razy szersza od bocznych, wysunięta do przodu. Fasada podzielona horyzontalnie przerwanym belkowaniem na dwie kondygnacje. Dolna kondygnacja niższa, wspara na cokole, rozczłonkowana dwomna pilastrami. W partii środkowej arkada przerywająca belkowanie, wypełniona płyciną otoczoną profilowanymi listwami. po obu stronach arkady prostokątne płyciny obramowane listwami. Kondygnacja górna podzielona dwoma pilastrami na wieżyczki piszczałkowe, z których centralna najwyższa. Cokoły bocznych wieżyczek wsparte na belkowaniu z płycinami, w których rozety. Pilastry kanelowane o przestylizowanych głowicach. W partii środkowej duża arkada, w której wyodrębniony zespół większych piszczałek. Układ otworów labialnych w formie rozwartego kąta skierowanego w dół. W partiach bocznych, zamkniętych od zewnątrz niskimi pilastrami, mniejsze arkady, w których zespoły piszczałek. Otwory labialne w formie rozwartego kąta zwróconego w dół. Pionowe odcinki wszystkich arkad podkreślone niewielkimi pilastrami. Poszczególne wieżyczki piszczałkowe zwieńczone wygierowanym belkowaniem z gzymsem w postaci reliefowego frezu z lilijek. Balustrada o prostej formie, zamknięta profilowanym parapetem i podobnie uształtowanym cokołem. Ścianki balustrady podzielone listwami na kwadratowe płyciny. Chór muzyczny wsparty na czterech słupach o przekroju kolistym